اسکنر فشار کف پا

اسکنر فشار کف پا چه کاربردهایی دارد؟

اسکنر فشار کف پا چه کاربردهایی دارد؟

1. تشخیص نوع قوس کف پا

کف پا دارای سه قوس است: دو قوس طولی (medial and lateral) و یک قوس عرضی قدامی. این قوس ها توسط استخوان های تارس و متاتارس تشکیل شده و توسط رباط ها و تاندون های پا پشتیبانی می شوند. بیمارانی که با درد در ناحیه پا و کمر را به رو هستند، معمولاً با مشکلات ساختاری پا و مچ پا روبرو هستند و ارزیابی صحیح این بیماران بسیار مهم است.

2- شناخت نقاط مستعد زخم در پای بیماران دیابتی

دلیل زخم پای دیابتی معمولا ساختار تغییر شکل یافته اسکلت پا به دلیل نوروپاتی است که سبب ایجاد فشارهای غیرمعمول در بعضی از قسمت های کف پا می شود. تحقیقات نشان می دهد که 20 درصد از پذیرش افراد دیابتی در بیمارستان ها به دلیل زخم های ایجاد شده در پا است.

یکی از دلایل ایجاد زخم در کف پای بیماران دیابتی، وارد شدن فشار بیش از حد به یک نقطه از کف پا در هنگام راه رفتن و ایستادن است. این فشار می تواند در قسمت های مختلف پای بیمار مانند پاشنه، زیر متاتارس ها، در قسمت سینه پا در افراد دارای مشکل شارکو، و یا زیر انگشت شست باشد.

یکی از خدماتی که کلینیک های ارتوپدی فنی به بیماران خود ارائه می دهند، خدمات مرتبط با زخم در افراد دارای دیابت است. متخصصین با استفاده از اسکنر فشار کف پا نقاط مستعد زخم در پای بیمار دیابتی را تشخیص داده و اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از کفی ها و کفش های مناسب را برای بیماران انجام دهند.
یکی از درمان های موثر در بیماران دیابتی دارای نقاط با ریسک بالا برای زخم، استفاده از کفی های آفلود مناسب است؛ که در مرکز ارتوپدی فنی اوای سلامت بصورت تخصصی ارائه میگردد.

3. بررسی مشکلات قامتی و نحوه صحیح ایستادن

یکی از ناهنجاریهای اسکلتی شایع در بیماران، عدم توزیع مناسب وزن بر روی پاها است.
برخی از افراد بیشتر وزن خود را بر روی یکی از پاها (پای چپ یا پای راست) می اندازند. به این معنی که مرکز ثقل بدن آن ها به سمت چپ یا راست تمایل دارد.
برخی بیشتر وزن خود را بر روی پنجه پاهایشان می اندازند و بالاتنه این افراد و در نتیجه مرکز ثقل آن ها به سمت جلو تمایل دارد.
بعضی از افراد بیشتر وزن خود را بر روی پاشنه پاهایشان می اندازند و مرکز ثقل آنها به سمت عقب بدنشان تمایل دارد.

4. بررسی علت درد پا و دردهای مزمن پا و کمر

درد پا و بخصوص مچ پا در شروع راه رفتن و یا در پیاده روی های طولانی مدت از مواردی است که توسط آنالیز ماکزیمم فشار و میانگین فشار وارد شده به کف پا توسط دستگاه اسکنر فشار کف پا قابل ریشه یابی و طرح درمان است. الگوهای راه رفتن غیر استاندارد هر فرد در نمودارهای بالانس اسکرین قابل تشخیص است.

تحلیل تخصصی خروجی اسکن به شما این امکان را می دهد که پا را برای تجزیه و تحلیل دقیق تر عملکرد پا تقسیم بندی کنید و ناحیه ای که بیشترین فشار را دارد را شناسایی کنید و می توانید مطمئن باشید که همیشه اطلاعات عینی و دقیق برای رسیدگی به ناهنجاری های عملکرد پا و درمان آنها دریافت می کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *